maandag 27 augustus 2007

Recept currysaus


- 1/2 appel geschild en in blokjes versneden
- 1 ajuin in blokjes
- 1 blokje kippenbouillon
- currypoeder
- 400 ml water
- 50 gr goede boter
- 30 gr bloem

Stoof de appel en de ajuin aan in de boter, bestrooi dit mengsel met de bloem en currypoeder , laat even drogen op een zacht vuur, giet er het water over en doe het blokje bouillon erbij en laat dit al roerend aan de kook komen. Laat een 5-tal minuten doorpruttelen (roer af en toe!). Giet het mengsel door een zeef en proef. Indien te weinig curry kan je altijd nog wat toevoegen (roer het er dan nog wel even goed door).

Tip 1!Je kan beginnen met een half blokje kippenbouillon, dan kan je op het einde nog altijd wat toevoegen, laat de saus dan al roerend nog even opkoken.

Tip 2!Wil je een zachte curry saus, voeg dan een scheutje room toe naar smaak.

7 opmerkingen:

Linda zei

Hoi,

Ik heb vanavond twee receptjes van je uitgeprobeerd: de gevulde paprika's en deze currysaus! Allebei een groot succes! Vooral de currysaus, dat had ik nog nooit zelf gemaakt en ik vind het eerlijk waar de lekkerste die ik al ooit geproefd heb! Een echte aanrader!

Anoniem zei

deze currysaus is inderdaad lekker maar hoeft niet persé gezeefd te worden. Als de appelstukjes en de ajuin fijn gesneden zijn kunnen deze perfect meegeserveerd worden.

Anoniem zei

Zeer simpel recept voor een zeer lekkere saus. Kreeg complimenten van de eters!

Anoniem zei

ik ben lekkerbek/fijnproever en kotstudent en ik kan voor geen meter koken. Dankzij dit eenvoudige recept eet ik tòch de lekkerste currysaus ooit, en dan nog zelfgemaakt. Hartelijk dan! ;)

Danny zei

Net klaargemaakt en is echt subliem. Heb ze gezeefd maar achteraf de uien en appelen toch terug gebruikt en mee gewokt. Die mogen er gerust inblijven als ze dus lekker fijn gesneden zijn. Wel stond de hoeveelheid curry er niet bij. en verschoot wel hoeveel ik heb moeten gebruiken. Maar dit is ook persoon tot persoon en hangt af van welke curry ook. Maar echt zeer goeie saus

Eddy zei

Hmmm , is een heel lekkere saus, alles heel klein gesneden en alles mee opgegeten, overheerlijk.... Gaat bij in men recepten nota's. Bedankt

Kristof buts zei

Graag gedaan Eddy!

Je kan met de pijltjestoetsen door de recepten navigeren